- Inici
- Guia de l'oci
- Encesa de la Torre del cim de Sant Pere Màrtir en defensa dels drets humans a la Mediterrània.
Encesa de la Torre del cim de Sant Pere Màrtir en defensa dels drets humans a la Mediterrània.
Cette activité a expiré.
Visitez notre site web www.turismebaixllobregat.com
L’acció forma part d’una campanya en la que participen entitats d’arreu de la Mediterrània.
Quatre associacions espluguines organitzen l’encesa de la Torre de Sant Pere Màrtir en defensa dels drets humans a la Mediterrània.
El proper dissabte 13 de gener, quatre associacions espluguines -Grup d’estudis d’Esplugues, Crònica de la Vida d’Esplugues, Veïns i veïnes Associats i L’Avenç Centre Cultural- portaran a terme l’encesa de la Torre del cim de Sant Pere Màrtir (Parc Natural de Collserola) en defensa dels drets humans a la Mediterrània.
Aquest acte, coordinat a Catalunya per l’Institut Ramon Muntaner (IRMU) forma part d’una campanya arreu de la mediterrània per convertir les antigues torres de defensa en elements de reivindicació dels drets humans davant la situació que pateixen les persones que creuen el mar buscant un futur millor.
La jornada reivindicativa consta de dues accions principals a dalt del cim de Sant Pere Màrtir: a les 13 hores, es llegirà un manifest i seguidament s’encendrà fum per visualitzar aquesta antiga torre de defensa com un far d’esperança, mentre es canta Viatge a Ítaca i, a les 18:30 hores, es repetiria l’acte encenent bengales de llum.
La iniciativa de l’encesa de torres i talaies pels drets humans va néixer l’any 2016 a Mallorca, on diversos professors van veure la possibilitat de recuperar un patrimoni històric, les torres de defensa o de comunicació, per tal de posar en evidencia el drama humà en aquest antic mar de cultura. “Ens hem volgut sumar a aquesta acció sociocultural perquè encaixa amb el compromís de la nostra associació en defensa dels drets fonamentals”, ha declarat Jordi Figueras, president de L’Avenç, entitat impulsora d’aquest projecte a Esplugues de Llobregat.
Enguany, amb Sant Pere Màrtir, creix el nombre de talaies de la Mediterrània. De la comarca del Baix Llobregat, també participaran altres municipis com Castelldefels (Torre de Can Roca de Baix) i Sant Just Desvern (La Penya del Moro). Es dona la feliç coincidència que el cim de Sant Pere Màrtir antigament servia per comunicar la península precisament amb les Balears.
En total, seran al voltant de 50 torres i talaies les que acolliran l'acció aquest 2024 als territoris de Catalunya, País Valencià, la Franja i Catalunya del Nord. A més d'aquestes, se sumen les torres de les Balears, Murcia, Andalusia, Itàlia i les costes del Nord d'Àfrica, arribant a més de 100 torres i talaies per tota la Mediterrània.
Dissabte, 13 de gener
Cim de Sant Pere Màrtir (Parc Natural de Collserola – Esplugues de Llobregat)
• 13:00 hores: lectura del manifest, encesa de fum i cantada de Viatge a Ítaca
• 18:30 hores: lectura del manifest i encesa de bengales de foc
Nom de l'empresa organitzadora
Institut Ramon Muntaner (IRMU)
Data de celebració
13 de gener
Any de celebració
2024
Població
Esplugues de Llobregat
Adreça on té lloc l'activitat
Cim de Sant Pere Màrtir (Parc Natural de Collserola – Esplugues de Llobregat) - 08950
Preu
Accès lliure
Cal fer reserva prèvia
No és necessari
