Exposició: Dones i artistes, obres de la col·lecció Puigdollers

Cette activité a expiré.

Visitez notre site web www.turismebaixllobregat.com

Partager:

Una col·lecció artística, més enllà de la fruïció estètica, permet múltiples lectures que van més enllà dels estils, les modes i les tendències. Així doncs,
una col·lecció com aquesta, feta sense cap mena d’intenció programàtica, creada de manera intuïtiva –i mig per atzar– al llarg dels anys, pot donar peu a
mirades discursives que ens ajuden a entendre’ns millor.

Hi trobem una selecció acurada d’obres fetes per dones artistes pioneres, com Amèlia Riera, Maria Girona o Esther Boix, però també d’artistes contemporànies, com Jo Milne, Andrea Torres Balaguer o Júlia Castells. I al seu costat, una selecció d’obres, totes elles fetes entre les darreries del segle XIX i l’actualitat, a través de les quals podem percebre el paper que ha jugat la dona, no només en l’art –que també– sinó en la societat catalana dels darrers segles.

La dona com a símbol, en els anys del modernisme; la dona noucentista, musa i encarnació de l’ideal; el seu paper enmig de la cruesa de la guerra o bé com a rostre de la misèria en els anys de la postguerra, fins arribar a la dona que lluita per trobar el lloc que mereix en el món d’avui.

Contact
Nom de l'empresa organitzadora
Centre Jujol-Can Negre
Data de celebració
Fins al 27 de març
Any de celebració
2022
Horari

De dilluns a divendres de 10 a 13 hores / De dilluns a dijous de 17.30 a 20 hores / Diumenges d'11 a 14 hores

Població
Sant Joan Despí
Adreça on té lloc l'activitat
Pl. Catalunya s/n - 08970
Preu

Gratuït

Biosphere Commited Entity