Espais Naturals del Delta del Llobregat
Els Espais Naturals del Delta del Llobregat conserven interessants valors naturals i una gran diversitat d’hàbitats. Són un lloc ideal per a l’observació del paisatge i la fauna, sobre tot ocells.
Destaca seva ubicació, al bell mig de l’àrea metropolitana de Barcelona, amb molt bona accessibilitat, que permet programar una visita sense pernoctació i sense alterar el funcionament habitual del centre. Així, en els Espais Naturals del Delta del Llobregat és possible organitzar la visita al llarg de tot el curs.
Comptem amb la col·laboració de tot un seguit d’entitats d’educació ambiental que ofereixen, amb la supervisió del Consorci i la coordinació del calendari, una diversitat d’activitats adreçades a diferents nivells educatius i temàtiques específiques o generalistes. Volem oferir un recurs pedagògic i d’aprenentatge que serveixi de complement a la tasca que ja es duu a terme a l’aula. Posem la natura i la necessitat de la seva conservació al centre de l’activitat i ho fem des de la proximitat, l’observació i la interacció en el propi medi.
A l’inici de cada curs escolar el Consorci dona a conèixer l’oferta pedagògica que desenvoluparan les entitats d’educació ambiental autoritzades, mitjançant un dossier que es publica al web www.deltallobregat. Tanmateix, les escoles que vulguin poden venir pel seu compte, prèvia preparació d’un dossier d’aprofitament pedagògic que validarà l’equip tècnic del Consorci.
Aquest any es proposa una jornada de descoberta als Espais Naturals del Riu (TM El Part de Llobregat).
