El Baix Llobregat recolza les empreses de Turisme de Reunions i confirma la suspensió de la quota 2020

Avui, en una jornada amb més de 30 empreses del sector de turisme de reunions, la Consellera de Turisme del Baix Llobregat, Gemma Rodríguez, ha confirmat la suspensió de la quota 2020 a les empreses participants en el programa Baix Llobregat Convention Bureau del Consorci de Turisme, i ha presentat el pla d’accions 2021 per a la reactivació del sector de turisme de reunions de la comarca.

El turisme de reunions és una de les activitats més importants del sector turístic de la comarca, i abans de la Covid-19 representava el 50% de les pernoctacions en els allotjaments del Baix Llobregat generant un gran impacte econòmic en el nostre territori. Ara la situació que ens trobem és molt diferent, a la comarca hi ha una important oferta d’allotjaments, espais i empreses especialitzades en aquest sector que no han pogut reprendre la seva activitat i que cal ajudar per a la seva recuperació.

Mesures per recolzar l’activitat durant aquest 2020

Una de les mesures excepcionals adoptades pel Consorci de Turisme del Baix Llobregat ha estat la suspensió de la quota de participació de l’any 2020 a les empreses adherides al programa de promoció anomenat “Baix Llobregat Convention Bureau”, entenent la difícil situació que estan passant a causa de la reducció de la seva activitat.

Així mateix, des del Consorci de Turisme del Baix Llobregat durant aquest any s’ha treballat en mesures i iniciatives per recolzar al sector, i s’ha fet una important inversió en accions donant-los el màxim de visibilitat per a la promoció i fidelització de clients, en l’organització de jornades i sessions de formació, així com facilitant totes les eines que s’han considerat adients i efectives per afrontar la situació. També ha estat necessari establir canvis en les dinàmiques de treball i els serveis que ofereix el Consorci amb una finalitat molt clara: transmetre seguretat a les empreses i organitzadors d'esdeveniments amb la vista posada en el futur.

Pla de reactivació del turisme de reunions 2021

Per ajudar a la reactivació d’aquest sector, el Consorci de Turisme ha presentat el pla 2021 en una jornada híbrida a l’hotel Playafels de Castelldefels. Els objectius d’aquest pla es centren en accions per a l’adaptació al context Covid-19, redefinint la captació dels targets, incrementant les accions de comunicació per donar màxima visibilitat a les empreses com a destinació segura per a l’organització d’esdeveniments i reunions, així com accions per fomentar la col·laboració i cocreació entre empreses membres d’aquest programa.

Seguidament desprès de la presentació, ha tingut lloc una sessió de formació centrada en la comunicació i màrqueting online al sector de reunions, enfocada a adquirir coneixements sobre les oportunitats de comunicació, i accions recomanables en el context actual.