Mesures per a l’impuls del sector MICE al Baix Llobregat

Comparte:

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat, va organitzar el passat dijous 21 de maig, una sessió informativa amb membres del Baix Llobregat Convention Bureau, per establir com encarar la desescalada i les accions que, des del Consorci de Turisme, es posaran en marxa. Aquesta reunió amb el sector va comptar amb la presència de la Consellera de Turisme del Consell Comarcal, Gemma Rodríguez, qui donà la benvinguda, a més de l’equip tècnic del Consorci.

Per part del sector privat, l’assistència comptà amb representants dels diferents sectors de MICE i membres del Baix Llobregat Convention Bureau. Així, per part dels hotels, van estar presents Mireia Gisbert, Directora comercial del SB BCN Castelldefels; Ana Isabel Sanz, Directora del Hesperia Sant Just i Mireia Escudé, General Manager del Double Tree by Hilton Barcelona Golf. En representació del sector restaurants va participar el Grup Lancaster, amb Anna Estragués com a Responsable Events i Màrqueting. El sector d’espais singulars va comptar amb la presència de La Centenaria 1779 amb la Directora, Elisabet Raventós. Per al servei de Conference Service, Rafael Zarza, Director, i Toni Muñoz, Director comercial d’Avantgrup i Laura Novas, Directora de Gau Cátering. I finalment, com a After meeting, la directora Vanessa Ribas d’Essentia Bcn Events i Sebastian Andrada com a Director de High Fidelity Collective.

La reunió, que es va desenvolupar en format webinar, va començar amb un resum informatiu sobre les diferents accions i mesures que s’han pres des del Consorci de Turisme del Baix Llobregat amb la declaració de l’estat d’alarma i el confinament, recolzant i facilitant dades al sector per tal d’establir un ordre i una realitat de la situació, tot desenvolupant diferents accions per ajudar i acompanyar aportant tota la informació que s’anava necessitant a cada pas.

La reacció del sector MICE
A l’espera de conèixer les noves mesures aprovades i protocols oficials pel sector MICE, les empreses del Baix Llobregat estan preparant ja els seus espais i serveis per adoptar les mesures de seguretat sanitària. Així mateix, alguns espais han manifestat el seu interès a adaptar el seu espai per esdeveniments virtuals, esperant que arribin els presencials. Però quan arribin, asseguren que estaran preparats amb tots els requisits: sanitat, seguretat i tecnològicament.

Accions de suport del Consorci de Turisme del Baix
El sector MICE del Baix Llobregat, sens dubte és un dels motors econòmics de l’activitat turística de la comarca. Conscient de la seva importància, des del Consorci es vol reforçar i donar suport a la seva activitat dissenyant una nova estratègia de promoció en diferents fases que inclou una campanya inspiracional i un altre més operativa. Amb aquest objectiu hem fet una actualització completa del Meeting Planner Guide i hem renovat la web, eines importants que ajudaran a l’estratègia de promoció. També hem reforzat i actualitzat la web francesa del Convention Bureau, pensant en el turisme internacional de proximitat i, paral·lelament, estem estudiant les noves pautes de consums del mercat turístic per preveure com el MICE ha de treballar a partir d’ara vers la nova realitat.

Així mateix, s’ha obert un nou canal Linkedin del Baix Llobregat Convention Bureau. Es tracta d’una de les millors eines comercials, i per tant, es considera una molt bona estratègia per captar, optimitzar i fidelitzar els clients. Aquest és l’enllaç i hi serem a partir de juny: https://www.linkedin.com/company/baix-llobregat-convention-bureau. Finalment, reiterar que ens estem adaptant al fluxe de les circumstàncies per donar solucions concretes i, a la vegada, seguim treballant en altres accions operatives per activar el sector i el seu consum.