Sessions de formació pel sector turístic 2021

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat organitza anualment jornades i sessions formatives gratuïtes adreçades a les empreses i entitats turístiques de la comarca, gràcies al suport de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona.

Aquesta formació presenta una variada oferta destinada a millorar la gestió de negocis i activitats turístiques del territori.

Les formacions d'aquest any 2021 són:

MARÇ

29 de març

GESTIÓ DE LA REPUTACIÓ ONLINE EN TEMPS DE COVID

La pandèmia per coronavirus ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant a les seves preferències de productes turístics com als seus processos d'informació i decisió. En aquest context, la gestió de la presència i reputació digital d'empreses i destinacions, s'ha demostrat com a una eina cabdal per a reforçar la percepció de seguretat i per a millorar aquesta necessària confiança del mercat.

Objectius:
- Sensibilització cap a la importància de la Reputació Online per a la competitivitat de les empreses i destinacions turístiques en el context de la COVID-19.
- Dotar a l'alumne d'un conjunt de coneixements pràctics que li permetin gestionar proactivament la Reputació a Internet, amb èmfasi en les variables que influeixen en la generació de confiança del client en tot el cicle del viatge, des de la decisió a la prescripció.

Ponent: Rafael González | Vivential Value Consulting, SL

29 de març de 9.30h a 12.30h (3 hores)

Inscripció gratuïta:

- Entitats privades: https://www.cambrabcn.org/ca_ES/tallers_turisme?call=878871

- Personal d'entitats públiques: http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=13091

*Hi ha places disponibles, si teniu alguna incidència en la inscripció contacteu amb nosaltres a turisme@elbaixllobregat.cat

ABRIL

29 d'abril

RESTAURACIÓ SOSTENIBLE: Dissenyar un pla d'acció com a restaurant residu zero

La sostenibilitat ha deixat de ser una moda per convertir-se en un requisit i la prevenció de residus és una pedra angular de la estratègia de sostenibilitat de la restauració. Aquest curs aporta les claus per reduir els residus (enfocat a productes inorgànics) de les cuines de restaurants i avançar envers el residus cero. Es tractaran també les noves directius normatives sobre el plàstic que afecten al sector.

Objectius:
-Entendre les implicacions ambientals, socials i econòmiques del servei de restauració
-Identificar les oportunitats de millora d'una forma pràctica i efectiva.
-Aprendre a reduir i reciclar correctament residus en restauració

Contingut:
-Impacte ambiental del model alimentari actual
-Identificació dels residus
-Claus d'un restaurant residu zero
-Gestió de residus i malbaratament alimentari
-Oportunitats i avantatges de ser restaurant sostenible pandèmia per coronavirus ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant a les seves preferències de productes turístics com als seus processos d'informació i decisió.

Ponents: Isabel Coderch i Diana Reinoso | Te lo sirvo verde

29 d'abril de 9h a 12h (3 hores)

Inscripció gratuïta

- Entitats privades: https://www.cambrabcn.org/ca_ES/tallers_turisme?call=881205

- Entitats públiques: http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=13173

MAIG

11 de maig

EFICIÈNCIA ENERGÈTICA: Com reduir el cost de la factura energètica

Els fenòmens mediambientals a escala mundial ha fet conscienciar a la societat de la necessitat de canviar el model energètic que hi ha hagut històricament.
Davant aquesta necessitat, paraules com eficiència i sostenibilitat ja formen part del nostre vocabulari. El cost energètic, a més, ha començat a ser un factor important en la competitivitat empresarial.
Tots aquests factors fan necessari adquirir el coneixement energètic bàsic per enfocar i posicionar-se en aquest canvi.

OBJECTIUS:
En la formació es dotarà de coneixements per poder entendre la factura energètica, conèixer les principals millores energètiques en equipaments i gestió de les instal·lacions, i les energies renovables actuals.
L’objectiu és que, a partir dels coneixements adquirits, s’estigui en capacitat per ser més eficients i reduir:
- El consum energètic
- El cost de la factura
- Les emissions de CO2 associades

Ponent: Lavola 1981 | Jordi Casas

11 de maig de 9.30h a 12.30h (3 hores)

Inscripció gratuïta:  PLACES ESGOTADES

- Entitats privades: https://www.cambrabcn.org/ca_ES/tallers_turisme?call=881151

- Entitats públiques: http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=13188

26 de maig

RESTAURACIÓ: Manipulació d'aliments, contaminació i higiene alimentària

Aquesta formació us proporcionarà els coneixements sobre higiene i seguretat alimentaria necessaris per garantir la seguretat alimentaria en el vostre lloc de treball.

26 de maig de 9h a 12h (3 hores)

Lloc: sessió online en directe

Inscripció gratuïta a: https://turisme.elbaixllobregat.cat/formulari/inscripcio-manipulacio-aliments-26-maig-2021

Organitza:                                 Amb el suport de:

organitza

OCTUBRE

6 d'octubre

RESTAURACIÓ: Al·lèrgens, reaccions adverses i informació al consumidor

6 d'octubre de 9h a 12h (3 hores)

Lloc: sessió online en directe

Inscripció gratuïta a:  https://www.turismebaixllobregat.com/ca/form/inscripcio-curs-alergens-reaccions-adverses-6-octubre-2021

Organitza:                                       Amb el suport de:

organitza

20 d'octubre

TALLER DE NEUROLIDERATGE EN EL SECTOR TURÍSTIC

En aquest taller s´impartirà de manera àgil i pràctica les claus per liderar sabent tots els factors que intervenen en la presa de decisions. Els estils de lideratge i com crear equips on es respira màgia.

Contingut:
- Aterratge a la neurociència. Com funciona el cervell quan prenem decisions?
- El perfil del Neurolider.
- El lideratge d´equips. Què i com fer-ho.

Objectius:
- Entendre tots els factors que s'involucren en la presa de decisions empresarials i com millorar-los
- Millora en la presa de decisions.
- Aprendre tècniques de lideratge per involucrar l'equip en el projecte.

Ponent: The Smart Bubble | Raquel Fructos

20 d'octubre de 9.30h a 12.30h (3 hores)

Lloc: sessió virtual via ZOOM

Inscripció gratuïta en aquest enllaç:

- Entitats privades: https://www.cambrabcn.org/tallers_turisme?call=881591

- Entitats públiques: http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=13333

NOVEMBRE

11 de novembre

MÀRKETING DEL TURISME ESPORTIU

Formació centrada en els aspectes bàsics a tenir en compte per a la comercialització i promoció de productes turístics en el segment del turisme esportiu.
Es tractaran les principals disciplines esportives que conformen l’oferta: futbol, natació, atletisme, ciclisme, triatló, esports d’equip.

Contingut:

A qui adreço el meu portfolio de producte?
- Segmentació de públics objectius
- Principals mercats per disciplina
 -Estacionalitats per disciplina i mercats

Principals canals de comercialització dels productes basats en les vacances esportives, estades d’entrenament, o aquells vinculats a esdeveniments esportius:
- Comercialització directa
- Intermediació

Com articular una promoció coherent i efectiva:
Per a productes
Per a destinacions
Casos d’èxit

Objectiu:
Assolir els conceptes i elements bàsics per a una òptima comercialització i promoció de productes i destinacions de turisme esportiu

Ponent: Extrem Team | Agnès Güell

11 de novembre de 9.30h a 12.30h (3 hores)

Lloc: sessió virtual via ZOOM

Inscripció gratuïta en aquest enllaç:

- Entitats privades: https://www.cambrabcn.org/tallers_turisme?call=881421

- Entitats públiques: http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=13360

ALTRES FORMACIONS DE TURISME

FORMACIONS dins del programa TALLERS DE TURISME de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç:

Podeu consultar el calendari de formacions a tota la província de Barcelona en aquest enllaç.

CURSOS #formacióturismecat de la Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme:

Itinerari 1: Innovació en producte i servei turístic per donar resposta als reptes actuals en la creació de productes innovadors.

Itinerari 2: Transformació digital per facilitar la immersió de les iniciatives turístiques en l'actual dinàmica de transformació digital.

Itinerari 3: Màrqueting digital i comercialització per a una òptima utilització de les noves tecnologies com a instrument de màrqueting.

Itinerari 4: Sostenibilitat i accessibilitat (NOU) per reorientar l’activitat turística cap un model més sostenible i responsable.

Podeu consultar el calendari de formacions i fer la vostra inscripció en aquest enllaç.